Hemlarm frågor & svar

Här samlar vi vanliga frågor från våra kunder. Allt för att ni lättare ska få svar på era frågor.

Min centrals ”I Status” lyser rött, vad är felet?

Tryck på ”i Status” så meddelar centralen felet.

Min central har network fault, vad ska jag göra?

Tryck ”Away” samt din kod följt av ”Enter” eller ”away” i appen. Då kontrollerar centralen om felet är åtgärdat, om det är åtgärdat så kommer ”i Status” växla till grönt

Min central har "mains fault" vad är felet?

Det kan ha varit strömavbrott som centralapparaten larmar för. Kontrollera att strömadaptern till centralen är inkopplad. Tryck sedan ”away” samt din kod följt av ”enter”. Centralapparaten  kontrollerar då om felet är åtgärdat, om det är åtgärdat så kommer ”i Status” växla till grönt

Min magnetkontakt på dörren larmar även när dörren är stängd

Kontrollera avståndet mellan magneterna. Avståndet får maximalt vara 5 mm vid stängd dörr/fönster